Oko

Bugatti Type 35

Bugatti Type 35
Bugatti Type 35, Grand Prix Racer 1925. Obrázek: Wikipedia, autor: Lars-Göran Lindgren Sweden.

Vůz Bugatti Type 35 poháněněný řadovým osmiválcem považují mnozí lidé za nejkrásnější závodní automobil všech dob.

Svoji sportovní premiéru oslavil na Velké ceně Francie v Lyonu v srpnu roku 1924.

Bugatti Type 35 se vyráběl s objemem motoru do 2,3 l a byl dostupný pro ty zákazníky, kteří si mohli dovolit zaplatit požadovanou cenu. Oblibu si proto získal mezi zámožnými sportovními amatéry. Základní cena 1250 liber se rovnala ceně vilky na předměstí Londýna.

Bugatti Type 35 byl jedním z nejúspěšnějších závodních automobilů v historii, což potvrzuje počet 2000 vítězství v letech 1924 až 1931. Účastnil se závodů do vrchu i rychlostních závodů o Velké ceny.

Ettore Bugatti považoval svůj milovaný Type 35 jako stoprocentní automobil.

Celkem bylo vyrobeno přibližně 400 vozů Bugatti Type 35 v různých modifikacích a na naše území se jich dostalo přibližně 15.


Další články

Bručouni žijí déle, prospívají svému zdraví.
Přehrada Les Království vypadá jako by vystoupila z pohádky.
Rozhledna na Strážné vystavěná z kamene.
Mravenec trávní žije obvykle mimo les.
Rozhledna Žalý v Krkonoších.
Rozhledna Klínovec je přístupná i na kole.
Bugatti Veyron EB 16.4 pohání motor o výkonu 1001 koní.
Velká jezera na pomezí USA/Kanada spojuje řeka sv. Vavřince.
Komořanské jezero dnes již neexistuje.
Kamencové jezero Chomutov vzniklo na místě kamencového dolu Kryštof.
Mrakodrap Burdž Chalífa je nejvyšší budova světa.
Kostel Navštívení Panny Marie, Stachy odrážel bahatství obce.
Mravenec lesní čistí přírodu.
Mravenci chovají mšice pro sladkou tekutinu, kterou vylučují.

Bugatti Type 35 se vyznačoval nejen skvělými jízdními vlastnostmi, výbornými osmiválcovými motory a špičkovým zpracováním.

Jak Google využívá data, když používáte weby nebo aplikace našich partnerů