Oko

Inženýr Rudolf Diesel

Inženýr Rudolf Diesel
Inženýr Rudolf Diesel. Obrázek: Wikipedia, autor: neznámý fotograf.

V roce 1889 byl německý inženýr Rudolf Diesel frustrovaným, i když uznávaným odborníkem na chladící techniku. Po neúspěšných pokusech se spalovacím motorem na uhelný prach začal konstruovat vysokotlaký spalovací pístový motor se samočinným zážehem, vyvolaným stlačením vzduchu, což se mu na konci devadesátých let devatenáctého století podařilo, zkonstruoval po něm nazvaný Dieselův motor a stal se díky tomu milionářem. Živě se zajímal o sociální teorie stejně jako o strojírenství a podle jeho představ měl jeho motor nalézt využití jako energeticky úsporný, využívající místní paliva a určený pro řemeslníky, kteří si nemohou dovolit parní stroje používané velkými společnosti.

Dieselův motor je dnes široce využíván především v dopravě.


Další články

Hrad a zámek Žacléř je znám od roku 1334.
Parní lázeň v tradici kultur.
Bažant zlatý byl vysazen také na území České republiky.
Parní lokomobila Přemysl orala ve své době pole.
Zlatice zlatý déšť roste na Balkánském poloostrově.
Hrad Šelmberk dominuje svému okolí.
Zámek Trmice má hranolovou věž.
Vodní zámek Blatná je místo natáčení filmu Šíleně smutná princezna.
Zámek Dymokury stojí v rovinaté krajině.
Státní zámek a hrad Bečov nad Teplou schraňuje Relikviář svatého Maura.
Kulík zlatý u nás jen protahuje.
Vavřín vznešený je statný dvoudomý strom.
Osoblažka je poslední úzkokolejka v ČR s běžným provozem.
Jaké palivové dřevo se hodí do kamen, smrkové a dubové.

Inženýr Rudolf Christian Karl Diesel (18. března 1858 - 30. září 1913) byl německý vynálezce, známý především díky vynálezu Dieselova motoru.

Jak Google využívá data, když používáte weby nebo aplikace našich partnerů