Návrat Mercedesu do závodů formule 1, poprvé od konce druhé světové války, byl odpovědí na nové závodní předpisy vyhlášené v roce 1954 pro automobily o objemu 2,5 l. Nástrojem pro tento návrat se stal závodní automobil Mercedes W196, ve kterém firma zúročila zkušenosti se sportovním vozem 300SL.
Při konstrukci vozu byl použit příhradový rám z ocelových trubek. Jeho řadový osmiválcový motor o objemu 2,5 l byl nakloněn napravo tak, aby se snížil vůz a jeho těžiště, a byl vybaven vstřikováním paliva.
Vůz byl vybaven tlakovým chlazením předních a zadních brzdových kotoučů umožňující co nejnižší hmotnost odpružených hmot.
Mercedes W196 závodil ve dvou provedeních - v plně aerodynamickém tvaru a otevřený, což záviselo na typu závodní dráhy, na které se závod konal.
Nevýhodou uzavřené proudnicové karoserie bylo, že řidičům způsobovala problémy při nastupování do vozu.
Další články
Jak vzniká půda během přírodních procesů.
Brutnák lékařský kvete od června do září.
Kostival lékařský dorůstá výšky 60 až 100 centimetrů.
Tymián obecný aromaticky voní i chutná.
Kontryhel obecný má statný oddenek.
Ropucha obecná žije na území České republiky.
Jak na blechy u psa a kočky, jak zvířata chránit.
Libeček lékařský můžeme u nás nalézt zplanělý.
Norek americký zvaný mink je převážně noční tvor.
Dendrochronologie datuje za pomoci letokruhů.
Dřevo do krbu hoří hezkým plamenem.
Zahrada v červenci vyžaduje péči.
Znaky hmyzu, který je vybaven šesti článkovanými nohami.
Baja California je dlouhý a úzký poloostrov.
Mercedes W196 byl závodní vůz, který se účastnil sezony závodů F1 v roce 1954 a 1955.