Na konci devatenáctého století se řada konstruktérů pokušela zkonstruovat první funkční letadlo těžší než vzduch. Výsledkem jejich snah byla celá řada roztodivných konstrukcí, velkých i malých, poháněných různými typy motorů i bezmotorových. Mnoho z těchto strojů měly pohánět i těžké parní stroje.
Vynálezci pracovali často osamoceně bez kontaktu s dalšími, kteří se snažili vyřešit problém létání. Z neúspěchů dalších mholi čerpat ostatní, protože naznačovaly, kudy cesta nevede. Pozvolna začínalo být jasné, že úspěšně létající letadlo potřebuje křídlo, které vytváří vztlak, lehký motor a účinné řízení. Toto byly úkoly, které řešili vynálezci na počátku dvacátého století.
Další články
Dešťová voda je zdroj budoucnosti a zítřejších dnů.
Masožravé rostliny lapají živou kořist.
Deklarace nezávislosti USA byla podepsána 4. 7. 1776.
Čandígarh vyprojektoval švýcarský architekt Le Corbusier.
Kámen spilit se zdá být neúhledný.
Historická letadla Jeana-Baptisty Salise jsou zrekonstruovány do letuschopného stavu.
Maďarské termální lázně Bükfürdö patří k nejoblíbenějším v Evropě.
Petrovy kameny patří k známým místům nejvyšší části Hrubého Jeseníku.
Jezero Magadi vzniklo zalitím trhliny v zemské kůře.
Masožravé láčkovky lapají živočichy.
Rosettská deska byla klíčem při luštění egyptského písma.
Lechův kámen je mohutný žulový blok na kuřinském hradišti.
První krůčky na cestě k letadlům učinili vynálezci na konci devatenáctého století.