Obecně platí, že všechna létající zařízení jsou letadla. Dělí se na různé kategorie, například balon je aerostat - letadlo lehčí vzduchu. Létá, tedy vlastně pluje ve vzduchu díky výtlaku náplně lehčí než okolní prostředí (plynu nebo horkého vzduchu), uzavřené v nepropustném obalu. Balony udržují nosný plyn v nepropustné "kapse" z impregnované látky. Dnešní horkovzdušné balony jsou sešity z dílů vyrobených z lehké polyamidové tkaniny.
Naopak letoun s pevnými křídly je aerodyn, letadlo těžší vzduchu, využívající vztlak vznikající na křídle za letu. Rozdíl tlaků - přetlak pod křídlem a podtlak nad křídlem - za letu udržuje letadlo ve vzduchu. Křídlo a ocasní plochy mají pohyblivé části - kormidla. Pilot je používá ke změně směru a výšky letu. Plynulé proudnicové tvary mu zajišťují co nejmenší odpor při pohybu vzduchem.
Existuje i létající stroj, který má otáčivé křídlo a motory, které jej pohánějí.
Další články
Koloseum v Římě bylo příkladem římského stavitelského umění.
Perlorodka říční je kriticky ohrožená.
Vodopády Iguacu jsou slyšet na kilometry daleko.
Ryzí měď místy tvoří bohatá ložiska.
Pěstování datlí v suchých a teplých oblastech.
Vodopád Gullfoss odvádí v době jarního tání značné množství vody.
Historická letadla Jeana-Baptisty Salise.
Svitky od Mrtvého moře byly uloženy v kameninových nádobách.
Pneumatiky pro zemědělské stroje vyvíjí nižší tlak na půdu.
Létající auto fikce a skutečnost.
Vodopád Dettifoss klesá do hloubky 44 metrů.
Advent předchází Vánoce.
Létající stroje využívají objevy ze světa aerodynamiky. V minulosti vznikly projekty mnohých originálnchí, absurdních až fantastických strojů.