Oko

Neobvyklý tvar vstupních otvorů motorů letadla Boeing 737-3H9

Neobvyklý tvar vstupních otvorů motorů letadla Boeing 737-3H9 je důsledek velikosti těchto pohonných jednotek.

Boeing 737-3H9
Vstupní otvory motorů letadla Boeing 737-3H9 mají neobvyklý tvar.

Při pohledu na letadlo Boeing 737-3H9 obvykle upoutá především neobvyklý tvar vstupních otvorů jeho motorů. Toto letadlo pro 148 cestujících je poháněno dvojicí dvouproudových (turbodmychadlových) motorů CFM56-3. Právě gondoly těchto výkonných motorů budí největší pozornost. Nejsou totiž kruhového tvaru, jak bývá běžné. Jejich neobvyklý tvar si vyžádala velikost motorů. Aby se motory dostaly do bezpečné vzdálenosti od země, byly při zabudování do draku otočeny o 45°. Výška gondoly je stejná jako průměr motoru a do kapes po stranách, které vytvářejí tento neobvyklý tvar, se musela schovat skříň náhonů a olejová nádrž (které jsou obvykle umístěny pod motorem). Prototyp tohoto letounu vzlétl poprvé 24. února 1984.


Další články

Úder blesku do letadla nebývá obvykle nebezpečný.
Rutan Voyager na cestě kolem světa.
Vzducholodě Skyship obnovily přerušenou tradici výroby vzducholodí.
Padák se objevil téměř o století dříve než letadla.
Javorový sirup je sladká pochoutka z kanadských javorů.
Mrtvé moře je sladkovodní jezero ležící na Blízkém východě.
Filmový sníh umožnil filmům a jejich natáčení nezávislost na rozmarech počasí.
Jackie Chan a jeho filmy
Kokosová palma je pro obyvatele tropického pásma důležitou rostlinou.

Motory historických letadel z různých období technického vývoje měly často také rozmanitá a důvtipná řešení.

Informační stránky Yin.cz Jak Google využívá data, když používáte weby nebo aplikace našich partnerů