Oko

Lněné semínko

Lněné semínko
Lněné semínko je bohaté na tuky Omega-3.

Německá biochemička Dr. Johanna Budwig, patřící mezi přední evropské autority v oblasti tuků a výživy při pečlivém zkoumání vzorků krve svých pacientů objevila rozdíl, spočívající v tom, že zdraví lidé mají v krvi vyšší obsah tuků řady Omega-3 než nemocní. Omega-3 patří mezi základní mastné kyseliny, EFA, nezbytné pro správnou činnost organizmu. Začala hledat nejlepší cestu jak získat tuky Omega-3, které by se vhodně rozpouštěly v lidském organizmu, až nakonec po mnoha experimentech zjistila, že nejbohatším zdrojem tuků typu Omega-3 jsou droboučká semínka lnu. Avšak pouze lněný olej chráněný před teplem a oxidací, vyvolanou kyslíkem a světlem, se ukázal jako dostatečně neporušený, aby skutečně prospíval lidskému zdraví. Nesprávně získávané a skladované oleje rychle zažluknou, a pak lidskému zdraví naopak škodí. Po dalším výzkumu Dr. Budwig dospěla k závěru, že příčinou většiny současných chronických onemocnění je nesprávný způsob průmyslového zpracovávání potravin a olejů a jejich mizivá výživná hodnota.

Na základě těchto výzkumů začala Dr. Budwig léčit své pacienty podáváním stravy tvořené kombinací kvalitního oleje lisovaného z lněného semínka, který je bohatý na tuky Omega-3 a tvarohu nebo jogurtu, obsahujícího velmi kvalitní bílkovinu, jejíž kombinace s olejem umožňuje rozpouštění tuku ve vodě.

Olej ze lněných semínek a tvaroh

Do mixéru vložte:
1 hrnek tvarohu (obsahujícího přes 10% tuku)
2 - 5 polévkových lžic oleje ze lněného semínka
1 - 3 polévkové lžíce čerstvě rozemletých lněných semínek (například v mlýnku na kávu), dostatek vody, aby to bylo jemné a špetku kayenského pepře

Volitelné:
trocha česneku

trocha červeného pepře
trocha šampaňského vína

Vše umixujte na velmi jemnou pastu.


Další články

Islandský lišejník pukléřka islandská povzbuzuje činnost zažívacího traktu a působí protizánětlivě.
Javorový sirup se vyrábí z mízy javorů.
Vlašské ořechy jsou cenné velmi vysokým obsahem antioxidantů v osemení - hnědé slupce jader.
Potraviny a zdravá výživa, která neznamená pouze vyloučit ze svého jídelníčku tučné hamburgery, řízky a smažené chipsy.
Vitamin C okolo kterého vznikla celá řada mýtů.
Rakytník řešetlákový obsahuje v hojném množství vitamin C.
Olivový olej se získává lisováním z oliv.
Mořské řasy jsou jednou ze složek, které tvoří plankton, jímž se živí většina obyvatel moře.
Jogurt dnes patří mezi základní potraviny.
Pamukkale Turecko s turisticky atraktivními kaskádovými jezírky.
Voda jejíž nedostatek má na některých místech planety nepříznivé následky.
Ořechový olej se uplatňuje při přípravě studených pokrmů.

Úhoř na víně recept na přípravu.

Informační stránky Yin.cz Jak Google využívá data, když používáte weby nebo aplikace našich partnerů