Oko

Cvičný proudový letoun M-345

Pokročilý proudový cvičný letoun M-345 představuje po technické stránce generační posun vpřed. Tento typ je koncipován jako odpověď na poptávku zákazníků po co nejefektivnějším výcviku při současném udržení ce nejnižších finančních nákladů.

M-345 je výkonný proudový letoun s co nejnižší pořizovací cenou a provozními náklady (obojí srovnatelné s turbovrtulovými stroji). Letoun byl od počátku konstruován s ohledem na co nejsnazší pozemní údržbu a optimalizaci servisní práce.

Letoun M-345 je poháněn motorem Williams FJ44-4M-34, původně vyvinutým pro civilní použití v letounech kategorie bizjet, se kterým stroj dosahuje rychlosti téměř 790 km/h ve výšce přes 6000 metrů a dostupu přesahujícího 12 000 metrů.

Letoun doplňuje propracovaný pozemní školicí systém GBTS (Ground Based Training Based Syllabus), zahrnující virtuální realitu a schopnost promítat činnost v reálu letících letadel do pozemních simulátorů, což umožňuje prověřovat cvičené piloty v rozmanitých maximálně realistických scénářích.

Přístrojové vybavení stroje M-345 kopíruje nejmodernější bojové letouny a leze u něj uplatnit palubní výcvikový simulátor ETTS (Embeddet Tactical Training Simulation), který dokáže během letu navozovat různé situace pro školení pilota.

M-345 je vhodný cvičný letoun jak v roli univerzálního školního letounu pro výcvik od základních dovedností po přechod na bojové letuny, tak pro ty, kteří jej považují za základní školní typ, po kterém následuje předevení cvičených pilotů k pokračovacímu výcviku na výkonnějších strojích.

M-345 dosahuje maximální rychlost téměř 790 km/h ve výšce přes 6000 metrů, dostup přesahující 12 000 metrů, limity přetížení v rozsahu +7/-3,5 g. Vybaven je špičkovou avionikou ve formě ovládání HOTAS , průhledového displeje HUD či multifunkčních obrazovek.

Dodávána je také cvičně-bojová modifikace letadla M-345.


Další články

Někdejší královský hrad Loket je umístěn ve výšce na žulovém ostrohu čnícím na strategicky situovaném místě nad řekou Ohří v oblasti Slavkovského lesa. Hrad je společně s městečkem Loket odedávna považován za klíč ke Království českému.

Poblíž zámku se rozprostírá zámecký park Blatná s rozlohou 42 hektary.

Kdysi šlechtickému rodu Rožmberků patřící hrad Pořešín střežil v období středověku bezpečnost zemské cesty. Vystavěn byl na příhodně úzkém ostrohu levého břehu Malše.

V roce 1815 vzniklý park Cibulka v Praze vyniká empírový zámečkem, rozhlednou, čínským pavilonem či stylovou poustevnou.

Imperiální Palácové náměstí v Petrohradu tvoří součást historického dědictví Ruska. Rozlehlost Palácového náměstí je odrazem ruské záliby ve velkoleposti.

Benátské náměstí Svatého Marka je největším z benátských náměstí. Své jméno nese po evangelistovi Markovi, patronovi Benátek.

Z rýže, cibule, kuřecího masa a zeleninového vývaru připravíme italské kuřecí rizoto nakonec promícháme.

Původně gotický hrad Kokořín obdržel svoji současnou podobu během novogotické přestavby z přelomu 19. a 20. století. Právem si hrad Kokořín oblíbili také filmaři.

Mechanický tepelný stroj spalovací motor může být zážehový, vznětový nebo proudový.

Francouzské město Paříž je významné světové kulturní a umělecké centrum. Město Paříž neleží umístěno přímo ve středu francouzského hexagonu, nýbrž je mírně posunuta k severu.

Městské náměstí a funkcionalistickou nádražní budovu z roku 1932 spojuje lázeňský park Poděbrady vytváří společenské centrum města, je v něm promenáda, stojí zde několik soch a fontán, lavičky a kolonáda, kde lze načerpat místní minerální vodu.

Cvičný proudový letoun M-345 společnosti Leonardo.

Články:

Tradičním způsobem uvařený kuřecí vývar s kapáním vaříme z předem připraveného kuřecího vývaru, zeleniny a kapání.

Velkolepým způsobem vybudované Zakázané město v Pekingu bylo po zhruba 500 let trvající období skutečně zakázané pro vstup většiny běžných smrtelníků.

Zelení kypící Central Park New York oživuje velkoměsto.

Cvičný proudový letoun M-345 vyniká při skvělých výkonech nízkou pořizovací cenou a provozními náklady.

Jak Google využívá data, když používáte weby nebo aplikace našich partnerů